Its something about NYC...

Skrivet den 2011-08-01 kl 20:00:40 i kategorin av Jenira
Permalink

Efter en härlig vecka i Boston, så åkte jag buss till NYC för att möta upp min man som skulle på en Yankees Baseboll match med jobbet. Jag har varit i NYC två gånger innan och varje gång får jag en Aha-upplevelse. Det är så mycket att ta in. Bara bussresan genom New York är en upplevelse i sig. Jag fick åka igenom hela Central Park och det är en park jag inte fått besöka en, men jag ser fram emot att åka dit med min kusin i höst. 

Jag fick även se en liten glimt av Metropolitan Museum och hoppas på att Alexander MQueen föreställningen finns kvar då. Det är så stora kontraster i NYC när man åker igenom staden, ena sekunden är vi i Harlem och andra minuten i Times Square, helt olika miljöer inom 10 minuter. 

Mitt favorit ställe är självklart Soho och dess charmiga kvarter och det var dit jag skulle träffa min man som hade bokat hotell där. När jag väl kom fram skulle jag hitta en taxi som kunde ta mig till hotellet, men OBOY var det var knepigt att stoppa en taxi för lilla mig. Men till slut stannade en härlig Gul taxi och jag kände mig lite stolt (sååå turist) :)

Hotellet hade en underbar utsikt över NYC men vi spenderade inte mycket tid där då vi tog en liten promenad in i mysiga Soho. Jag gick förbi en Chanel och måste säga att det var den finaste Chanel jag sett hittils. En vacker dag......(Tänker alltid på kusinen)

Vädret var helt underbart, inte för varmt och lite blåsigt. Men efter en liten promenad gick vi tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning för att bege oss till Restaurangen Buddakhan där Hubby hade bokat bord och TILL MIN STORA ÖVERASKNING SÅ visade det sig, att i samma restaurang så hade Carrie från Sex and the City sin "Rehersal dinner" från första Sex and the city filmen. Bara det gjorde besöket lite extra värt, men det som var ännu bättre var den fantastiska maten. Jag tror inte jag ätit så god lamm ribs i mitt liv. 

Efteråt träffade vi upp en av min mans vänner som även var på besök i staden och de bodde i självaste "Meatpacking District" området och deras hotell var modernt och coolt med ett badkar mitt i rummet. Vi hängde mest på deras "Rooftop" och beundrade utsikten. 

Det var en kort resa i NYC men man hinner göra så mycket. Jag hade läst att Leila (från Leila bakar) hade rekomenderat ett ställe (hole in the wall som man säger här) som skulle ha fantastisk mat. Men tydligen var det ett populärt ställe i Soho. Stället var trashigt men fullproppat med turister. Jag tyckte att deras corn var värt att gå dit för, men resten kanske lite över "över hypat". Sedan gick vi bara runt i  NYC och förbi Brodway där alla butiker finns och genom NYU området, nära där Carrie bodde. Jag hitta även en Dean & Deluca där jag skulle kunna spendera min dag. Jag ser fram emot att komma tillbaka till denna butik med min kusin och pröva lite goda delikatesser och kanske lite mer shopping.

Men sedan var det dags att åka de 4 timmarna hem till Maryland och tillbaka till verkligheten. Idag ska jag bara ta in alla de underbara minnen man skapat under några dagar.  

OCH EN SAK TILL: JAG SÅG WITHNEY från the City i NYC. Jag önskar jag kunde filmat mitt face när jag såg henne. Jag kunde inte röra kroppen och stod bara och glodde på henne under de 5 minuterna jag hann se henne. Hon var lika fab och snygg i verkligheten.


En utställning jag måste se nästa gång


Våran utsikt

Finaste Chanel jag sett hittils


Restaurangen Buddakhan, här hade Carrie sin Rehersal dinner. Fantastisk ställe med fantastisk mat. Min man vet hur man gör mig glad :)


Gick förbi denna mysiga restaurang med namnet Hiro. Nästa gång kanske...


Rooftop på kompisens hotell 



Love of my life


Little Italy in NYC


Här skulle jag kunna bo


Vi firade vår ett års dag i NYC sju dagar för tidigt, bästa presenten...








Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: