Ett brev till min älskade moder

Skrivet den 2011-08-24 kl 06:20:06 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag tänker mycket på min mamma (nästan hela tiden), vi hörs inte lika ofta som min pappa och jag eftersom hon inte har en mailadress och oftast är det pappa som ringer innan han ska sova. Min mamma vill inte störa mig och så var hon när jag bodde själv också. Hon vill ofta att jag ska höra av mig när jag har tid. Det blir alltid knas med tiderna och min mamma lägger sig tidigt och när pappa ringer så har hon oftast somnat. 

Jag saknar hennes närvaro och hennes lukt. Hon luktar alltid så gott och är alltid så fräch hemma, tip top helt enkelt. Jag tänker att det är konstigt att en dag är man med dem varje dag och den andra är de bara borta. Men min mamma lämnade sina föräldrar när hon var 18 år så hon av någon borde veta hur det känns att vara långt borta från sina föräldrar. 

Jag kom på en sak, om hon inte kan maila mig (även om jag skapat ett mail konto till henne) så får jag köra "old school". Jag skrev ett brev till henne idag och om hon vill kan hon skriva tillbaka. Är det inte lite charmigt att få brev. Jag ÄLSKAR brev och hade brevkompisar och brevväxlade massor som liten. Jag älskar att få hem ett litet kuvert med mitt namn på och som INTE är en räkning, för det är de enda brev jag får tyvärr. Så jag satte mig och skrev ett brev och oboy vad konstigt det kändes. Man skriver verkligen inte mycket för hand längre, jag fick verkligen kramp och jag har verkligen INGEN handstil, jag tappat den totalt. Allt görs ju via dator och telefon, man behöver liksom inte en fin handstil. Det enda negativa är väl att det tar hundra år för brevet att komma fram, men vi får se om det funkar och om jag blir brevkompis med min egen mor (hihi).

Jag tror tyvärr inte att jag klarar testet imorn och om jag gör det är det för att jag hade tur eller för att det var lätt. Men jag minns inget av det jag läst och inga siffror minns jag, men det känns bättre att pröva göra den en gång och veta vad man ska plugga på. Fattar inte varför det ska vara ett test, kan det inte vara teori som hemma i Svealand. 



Kommentarer
Kali

Det har en av dem basta du har skrivit!! Jag satt och laste medan jag smapratade med min egen mamma och det var sa fint skrivet att jag tom laste upp det for henne....Hon tyckte ocksa att du skrev jattefint!!



Keep up the good work (ditt blogg alltsa);)

2011-08-24 @ 11:58:08
URL:
Carra

Oh tack Kali Apu, det kom bara från hjärtat :) men du går genom samma sak så du vet

2011-08-24 @ 15:19:12
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: