En speciell helg

Skrivet den 2011-08-08 kl 20:06:28 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag skriver mycket vad jag äter och det är nog det jag gjort denna helg. I fredags hade vi massa människor över på Itfar bjudning hos mina svärföräldrar och oboy vad mycket mat det blev. Jag och min man kunde inte röra oss på den kvällen, men det blev inte bättre under helgen. Jag fastade på lördagen men vi bestämde oss för att gå på bio och såg filmen: Crazy Stupid Love och jagt tror att det var första gången min man INTE somnade på bio. 

Vi både verkligen gillade filmen, det var en komidi men hade sin lilla twist, så tummen upp för denna film. Efter filmen så var vi båda konstigt nog sugna på indisk mat, för det är sällan vi går till en indisk restaurang tillsammans. Men min man hitta ett mysigt ställe och jag gillade verkligen maten, men det var så himla kallt tack vare AC'n de hade i rummet. De hade en speciell ny förrätt som gick rakt in i våra hjärtan: Salmon sliders. Det såg mer ut som en mini burger och yummi vad vi njöt av denna, ska kolla om man kan hitta receptet någonstans. 

Igår var det en speciell dag för oss, vi firade vår första bröllopsdag och jag bestämde mig för att inte fasta, för istället för middag ville vi äta en god brunch tillsammans (vi är sååå brunch männikskor). Min man är en sån där som vaknar tidigt på morgonen och tydligen hade han gått iväg för att köpa blommor och choklad till mig utan att jag märkte något. Sedan försökte han göra sitt bästa för att väcka mig (hihi inte lätt). Jag tyckte jag såg något rosa när jag lyckades öppna mina ögon och det var en bukett med fantastiskt fina rosor, men det bästa är ändå kortet. Jag älskar att få kort med en speciell text....

Men när vi öppnade dörren hade resten av familjen lagt ut en present i hallen och det visade sig vara något som jag VERKLIGEN önskat mig. En kitchenAid :) Hur glad tror ni inte att jag blev, vi fick färgen vit, men kommer nog att byta den till en svart. Jag ser verkligen fram emot att börja baka. 

Sedan hade svårt att bestämma vart vi skulle bruncha och jag ville verkligen äta en god men enkel brunch så vi valde ett ställe som vi besökte för ett och ett halvt år sedan. Stället är populärt och avslappnat samt väldigt ekologiskt. Men vår matresa forsatte när vi kom hem och mina svärföräldrar hade förberett en god middag åt oss med massa efterrätter (min favvo). Så idag är jag på detox mode och är så glad att jag fastar :)

Nu måste jag göra mig i ordning och ta min svägeska till bion, vi ska se Harry Potter ÄNTLIGEN!!!


Salmon sliders


Yeiiii




Härligt brunchställe


One year already


Jag är ju trots allt bengal och då måste man skära tårta när man firar något :)



Kommentarer
Sarah

Grattis min älskade vän. tänk att det gått ett år. Önskar er allt o lite till. Ni finns alltid i min dua.

Längtar tills jag får se er :) kram

2011-08-09 @ 02:15:34
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: