Back to School

Skrivet den 2011-08-31 kl 16:50:03 i kategorin av Jenira
Permalink

I måndags var det dags för min första lektion och vad konstigt det kändes att vara tillbaka vid skolbänken (kändes mer som en datasal). Men jag tror att detta kommer vara en kurs jag kommer ha användning för. Kursen heter som sagt "Business Writing" och det var väldigt blandat med människor. Vissa var som mig själv, nyimorterade (hihi) och villig att förbättra sin engelska och andra vanliga studenter som är tvungna att ta kursen. 

Jag hoppas att de inte ger för mycket läxor, men jag tror tyvärr att det kommer att hända då de inte har ett slutgiltigt prov i slutändan. Men det kändes ändå kul att få göra något annat och träffa nya människor även om vissa av dem var lite skumma. 

Nu ska jag upp och försöka göra en lista på allt jag måste göra. Min man är i Mexico och jag måste ta tag i allt som jag lagt åt sidan under ramadan. Känns lite konstigt att jag kan gå ner och äta frukost :) Min mage har tyvärr blivit arg på mig så jag måste äta massa fiberrik mat från och med nu. Så det är dags att gå tillbaka till mina vanliga rutiner och hitta en balans i min mage. 


Howard Community Colllage

Back to school I guess, men bara en gång i veckan på kvällarna. Det ska jag väl kunna klara av.



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: