Turist i DC

Skrivet den 2011-04-13 kl 05:51:50 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag har jag haft en regäl dag i DC. Det hela började med att jag lämna min US mom i DC Convention Center, för det var någon slags grej där för biologer och sånt. Så jag började min dag på ett café och njöt av en kopp VANLIG kaffe och sen gav jag mig in i butikerna. Jag hittade massa fint, men jag behärskade mig regält. Jag hitta massa fina saker i Zara men var duktig och köpte inget. 

Däremot hittade jag en klänning på H&M som jag letat i Stockholm och det fanns en kvar i min storlek, snacka om lycka. Sedan åt jag världens godaste lunch och begav mig till Georgetown. Där finns massa bra shopping butiker, men jag hade inte mycket tid eftersom det tog ett tag att komma dit. Väl framme hann jag besöka JC.Crew och begav mig till Georgetown Cupcakes. Denna butik är så populär här att det är långa köer utanför. Men jag hade tur, det kanske enbart var 5 personer före mig. Så jag var självklart tvungen att köpa några. Jag höll på svimma när jag såg alla sorter. HUR VÄLJER MAN LIKSOM?

Georgetown cupcakes är så populär att den även har en reality serie. Så turist som jag är, vandrade jag dit. Men herregud så goda de var. Så det var värt all väntan.

Nu ska jag sova, jag gått hela dagen och sedan spenderat min tid på gymmet. Imorn ska jag visa alla min shopping :) Nu ska jag undvika butiker för ett tag. Jag har typ aldrig en bad shopping dag längre hehe.

Men vilket schizofreni väder, ena sekunden regnade det som sjutton och sedan var det tretti grader och när jag kommer ut från Urban Outfitters är det kallt igen. Snacka om att jag inte visste vad jag skulle ha på mig.

Ciao amigas

Butiken är så himla rörig, man hittar ingenting. Men de har bra Acc till bra pris.
Mitt rea fynd från H&M innan jag åkte till USA. Bra regn jacka typ.
Hitta ett par fina byxor men för tajta i midjan och en storlek större var för långa. Typiskt, jag gillade materialet.
Metro i DC
Georgetown <3
köööööööööööö
Menyn fick jag utanför OMG
2 st lemon blossom, en mocha, en hummingburd (ingen aning vad det är), en salted caramel (sjukt god) och en Chocolate and Vanilla (den ligger i Naureens mage) Imorn ska jag gotta i alla. 




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: