Vilken dag...äntligen får man sova

Skrivet den 2010-12-01 kl 00:33:14 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag kan inte förklara min dag. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Imorn kommer mamma och pappa hem. Jag dör av glädje, äntligen...är så trött på att laga mat..hehe..nej jag skoja. Jag saknar de massor.

Iaf...idag led jag av kyla, på morgonen fick jag ett litet hörn på tåget och sen på vägen hem gick jag vilse när jag va på väg till läkaren, inte så smart i detta väder. Sen var alla tåg inställda, så jag tog bussen, fast jag betalar massa pengar för tågkort. Men jag ville bara hem. 3 och halv timme senare är man hemma och död och då skulle man ställa sig och laga mat. Vid 11 hade jag lyckats laga mat och städa klart allt. Nu är jag ny duschad och kan äntligen sova. Lång dag. Imorn är jag iaf ledig, så jag slipper tåg kaoset. 7 dagars pendlande kvar bara.

Jag måste säga att jag är impad på dem som gör detta år efter år. Hur orkar ni? Eller man kanske är tvungen, hur många jobb finns det i uppsala. Så vad ska man göra? Köpa varma kläder och se ut som en mupp. JA!

Jag fick lite panik på vägen hem, så jag köpte ett par fake svarta Uggs. De är sjukt fula. Men jag bryr mig inte. Det var värt 300 kr. Jag tror inte jag kommer ha de på vägen till jobbet. Men i övrigt, sen kan jag slänga dem med gott samvete. De riktiga Uggs sitter lite bättre, i USA kan jag köpa såna, där är de billigare.




Köpt fake uggs. INTE HÄLFTEN SÅ fina som dessa. Men jag behövde något tills jag åker.


Ett av mina bästa köp i år. Jag har dubbla sockor och fryser inte. Men på slutet av dagen, så blev det tom för kallt :( (Bild från Scorett.se)


Jag hade verkligen velat investera i curlingskor, men nu känns det meningslöst eftersom jag åker snart. Nu ska jag sova. Jag läste idag att sömn gör en smartare. Det verkar logiskt. Jag har massa som jag vill blogga om, men inte idag. Ska köra till Arlanda imorn, dock ska det bli minus 21 grader i Uppsala. FY!! Stackars mamma och pappa kommer att få en chock. Så klä er varmt, det e snyggare och coolare att vara påklädd än inte. Jag såg en fjortis ha på sig korta converse, med tunna strumpbyxor. TACK GUD att man kommit ifrån den fasen. Varma kläder till och med täckbyxor är ett måste för alla som pendlar iaf. Använd mössa och vantar, snyggt och DET VÄRMER!!

"Be smart not a looser"

// Natt alla vänner

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: