Snygg i varma kläder

Skrivet den 2010-11-28 kl 00:53:06 i kategorin av Jenira
Permalink

Sitter och trycker i mig massa tomeskum tills jag nu mådde illa. Blä!

Jag kom och tänka på en sak som jag kanske babblat mycket om. Men det är någon som är värt att nämna igen. Ska man bosätta sig i ett land som Sverige, så är det bäst att satsa på vinterkläderna. Har man råd, så kan man även satsa på kvalitet, för detta är nog saker som kostar mer än vanliga inköp och då förväntar man sig även att de skall hålla ett tag.


Jag har länge velat ha en päls jacka. En original kostar nog lite för mycket för mig. Men en tjej på jobbet hade köpt sin på second hand i Paris, helt fantastiskt. Men den var nog äkta, men hon hade varit smart och bytt ut fodret på den och den var så gott som ny. Sjukt fin. 



En sån här skall jag ha nästa år OM det behövs. Annars så vill jag iaf ha en pälsväst. En av mina "looks" inför våren är detta: (Olivia Palermo, sjukt fab stil, vill och ska ha)



En av Olivias bilder som jag fastnat för, speciellt pälsvästen med kavajen. Något som kommer finnas i min garderob i vår/höst



Jag kan tycka att man ser lite stor ut i en päls, men det är nog lite meningen. Jag har provat någon kompis och kan inte låta bli att känna mig lite lyxig. Men man måste kunna bära upp den också.

Men även om jag inte skall för all framtid på här, så insåg jag att pendla utan bra kläder i detta väder kommer att vara en mardröm och varför komplicera sitt liv. Så jag gick in på blocket för att hitta en boomerang jacka. Men tydligen så tänker alla samma sak. Till slut blev det en Goose, och jag som aldrig velat ha en Goose var tvungen och tänka: Är den fin på mig, kommer jag se stor ut, passar den min stil?



Min bästa investering i år. Räddat min vinter

Sen kom den där kalla dagen och jag stod ute i 45 min. Där fick jag mitt svar. Jag investerade i en second hand Goose, och ack det var det bästa jag gjort. Jag kan säga att mina pendlar dagar blivit mycket lyckligare. 
Nu säger jag inte att alla skall gå och köpa en dyr jacka. Men att handla en jacka som man trivs i, även om den kostar lite mer. JAG HATAR ATT FRYSA. Så jag köpte en söt mössa, nya snygga vantar och denna jacka och känner mig inte alls så ful som jag trodde, utan lycklig av att vara varm.

Men en pälsjacka hade varit FAB när man skall på lite finare tillfällen och de är juh så varma. Jag har tom en pälsmössa, den är nästan för varm. Man kan inte ha den inomhus. 


Fattar inte att hon lyckas bära upp denna gigantiska mössa. Min är INTE så stor, men den är fantastisk snygg och varm. Nästan som sagt för varm.

Så investera i bra vinterkläder, för vintern kommer alltid tillbaka och den är lång. Hade jag bott kvar här skulle jag tom investerat i ett par curlingkängor. Inte så sofistikerade för mina kosta ben, men heven att gå i. Att style ute och frysa har jag insett är bara brist på hjärnceller. Ja menar, det är inte så att du skall ha på dig dem på en date. Men till vardags, varför skall man frysa!! För vem är det man fryser? DOCK vad jag (förr) en av dem som ville se bra ut istället för att vara varm, så vem är jag att döma :) 

Men idag tycker jag att modet är anpassat för att man skall se varm och snygg ut. Vill du inte slösa pengar, kolla lite på blocket. Finns hur mycket bra saker som helst för dig som inte vill köpa allt för dyra vinterkläder. Det är klart man tröttnar och då säljer folk dem lite billigare. 

Visst man blir lite enformig på vintern, men som jag säger hela tiden, satsa på olika Acc, halsdukar och mössor och varför inte öronmuffar. Köp en svart 100 % Ull jacka, och piffa upp den lite färg. ( Ska jag säga som alltid har svart eller vit halsduk) Men jag har haft en Röd halsduk, sjukt fint till den starta kappan. En sådan skall jag nog investera i igen.

Det finns en kappa som jag än idag ångrar att jag inte köpte. En röd kappa från Zara. Jag har letat ihjäl mig i tre år efter en fin röd kappa. Men ingen liknar den som jag ville ha. Om jag ändå bara köpt den. Aja...det finns alltid något man vill ha som man inte köpte. 



Varför köpte jag inte den, ännu finare i verkligheten.



Men varm är jag iaf denna vinter och hur bra är inte det :)

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: