Så vad handlar bloggen om? Syftet?

Skrivet den 2010-11-08 kl 23:06:03 i kategorin av Jenira
Permalink

Syftet med bloggen är inte att babbla vad jag gjort idag och vad jag ätit osv. Jag vill dela med mig tankar som finns i mitt huvud varje dag. Bloggens undertext lyder ju - Fashion Outside & Inside.
Vad menar jag med det?

Jo, såhär är det. Mode är mitt liv, jag är ingen trend gud, men det är en drog och en av mina största intressen. Jag blir lycklig av mode och allt som kretsar kring mode. Mode för mig är konst. Enbart genier kan skapa mode, men vi vanliga människor kan lära oss och sedan skapa vår egen lilla modevärld.
Mode är inte bara kläder, det är helheten för mig. Det är allt från hår till smink och till det viktigaste attityden. Utan ett bra självförtroende så kan man oftast inte bära upp de mest fashionabla plaggen. Men mode är även det som finns på INSIDE. Med detta menar jag, vad vi äter och stoppar i oss, påverkar hur vi känner oss och hur vi mår. Vår hud påverkas vad vi äter och huden är det som skall lysa upp kläderna. Visserligen finns det smink för detta, men insidan är det som gör utsidan. Så det är minst lika viktig.
En viktig poäng för mig är: DET handlar inte om att vara smal eller size 0. Det handlar om att hitta mode som passar ens kroppsfigur. Lära känna sin kropp och bära plagg som framhäver ens bästa sidor.
Jag är en kort tjej och har under många år haft komplex för detta och det kanske aldrig kommer gå över. Men det gör att jag alltid kunnat gå i höga skor. Men jag som många andra vill alltid ha det man inte har.
" Om jag var lite längre, så skulle detta vara finare på mig" Men det e allt i mitt huvud. Så därför kommer jag berätta om vad som finns i mina shoppingpåsar som jag anser framhäver mina bästa drag. 
Så vad kom vi fram till?
Bloggen kommer handla om hur man kan se bra ut på utsidan men även på insidan. Alla påverkas av mode, oavsett hur intresserad du är eller inte. Alla vill se någorlunda bra ut, vissa mer än andra. Men kläder måste vi alla ha. Vissa mer praktiska och vissa helt tvärtom. Men det kanske är bra om man kan hitta nån slags balans.
Så i bloggen kommer ni att få se lite av:
  • Shoppingtips
  • Mattips
  • Sminktips
  • Kläder som passar din figur
osv....
Kärlek i kylan
xoxo
Jen
PS. Jag har inte fattat hur man gör mellanslag än.....

Kommentarer
Sarah

Underbart! Älskar namnet "Made by Jenira" Lycka till babe!

2010-11-08 @ 23:22:46
URL:
Jen

Tack gumman..=) Ska bli kul, jag har massa saker, men jag får fortsätta imorn =)

2010-11-08 @ 23:28:28
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: