Manish Arora - Passion

Skrivet den 2010-11-28 kl 02:05:06 i kategorin av Jenira
Permalink

Vilken man han var Manish Arora. Han har en sådan drivkraft jag inte sett hos många människor. Tisdagen den 23:e November trodde jag vara all uppmärksamhet på Lanvin kollektionen, men istället köpte jag inget och fick uppleva ett otroligt bra seminarium. Han gästade kulturhuset i Stockholm.

I salen fanns modebloggare som:

Marcella från Metro (http://marcella.metromode.se/) 
Hon har lagt upp bilder från HM´s vårkollektion. En klänning som JAG MÅSTE HA (60 tal) och en mocka jacka från HM Divided. Min min min. Hela kollektionen är lite 60 tal, vilket jag älskar. Mycket beige och gula/orange nyanser verkar det som. Det feminina raka såg man mycket av. 

Agnes B, Duktig Modebloggerska och Sofie Gulolf, VD för indiska dessutom Karin Winter. 

Jag kan säga att han var fantastisk, men jag kände ändå att Karin och de andra hade lite saker som störde mig. Vissa frågor var för upprepande, då han sa, "As I said before" och vissa saker kändes lite oförberett. Men i helhet var det bra.




Bild från Lisa C's blogg. Bilden från denna kväll.


Manish Arora's kläder har burits av Lady Gaga, M.I.A samt Katy Perry. Han berättade mycket om sin kollektion och sin resa genom Indien till London och Paris fashion week. Karin frågade mycket om vad hans drivkraf var och han berättade att hans arbete var hans passion samt drivkraft. Han var full av energi och väldigt stolt över sina verk samt att vara den första Indiern att slå stort internationellt. 



Google bilder

Han har gjort många stora samarbeten, bland annat med Nespresso. Jag var förbi bilbiloteksgatan här om dagen och tittade på ett an hans verk. 



Bilden är tagen från Google och inte Biblioteksgatan. Men det var väldigt coolt.



Han berätta även om alla färger som han arbetar med och hur Indier alltid har något att fira och därav klär upp sig mycket. Det stämmer juh mycket väl. Jag fick reda på i veckan att jag skall gå på 11 bröllop nästa år. DET ÄR GALET, men hur kul som helst. Här går vi knappt på ett per år. Så det kommer bli många färgglada event. Så han har en poäng.

För mig är det väldigt kul att klä mig i indiska/bengaliska kläder. Min garderob består i annat fall av svart, beige, grå och marinblå. Detta poängterade även Manish, sedan sa han, om vi skulle våga vara extravaganta, hade vi på oss något helrött. Hihihih så himla sant. Jag känner mig alltid uppklätt i rött.

I alla fall, det var en ära att få lyssna på honom. Jag blev mer driven att nå mitt mål. En fantastisk man som gör fantastiska kläder samt har en talang att skapa kläder som är intressanta samt fascinerande. Jag hoppas jag får chansen att träffa honom igen en dag.



Sjukt coola kläder


Ha det G-natt





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: