Helg på G - Se hur det snöar

Skrivet den 2010-11-27 kl 11:36:36 i kategorin av Jenira
Permalink


Hej mina vänner, nu är det äntligen helg. Vad är bättre än helg, är är på helt superduper humör idag. Med vad som väntar mig, borde jag inte vara så glad. Det är STÄD helg, tvätta kläder, lakan och allt som man kan tänka sig. Damma, stryka u name it. jag måste oxå gå och kolla om varje planta i huset lever. Jag ser redan två stycken som lider så de kommer att bli utbytta mot nya julstjärnor.




Lite kul bild, även om jag är en av dem som gillar att ha kliniskt rent hemma


Visserligen är det kallt ute, men är det inte så himla fint. Jag är juh inte van att se dagsljus, jo det e sant. När jag går hemifrån är det mörkt, när jag lämnar jobbet är det mörkt. SÅ JAG BLIR GLAD av att se lite ljus. Men nu till dagens problem, hur ska jag träna. Jag joggar ju i normalt fall, men jag vet inte. Kommer att bli en snögumma. Men jag vill ändå gå ut, jag behöver ljusterapi.

Jag ska iaf sätta igång dagens alla aktiviteter. De må inte vara så roliga, men sätt på Barbra Streisand (inter personen, en mix låt) på spottyfy eller youtube. Sjukt bra måbra låt. Sen är det bara och ta fram städartiklarna. Jag måste juh även betala alla räkningar, det är nästan värre än att städa. Men its gotta be done.


Igår träffade jag en god vän till mig och vi åt på italiensk restaurang, min mat var iaf fantastisk. Jag uppskattar verkligen kunnig personal. Ägaren var säkert persisk, dock märkte man hur han säkerligen bott i Italien under stora delar av hans liv. Jag kommer tyvär inte ihåg namnet på restaurangen, men den låg på slutet av Malmskillnadsgatan. FAB!

Jag kommer att fortsätta mitt italienska tema för helgen och äta på min abosoluta favorit Vapiano. Jag bara älskar Vappe, hela konseptet. Första gången jag åt var på stureplan, den var rätt ny på den tiden och redan fullsatt. Vilken Sex and the City känsla jag upplevde då. Sen dess har det öppnats på Gamla stan samt senare på min favorit Kungsbron. Den ligger nära stationen för mig som pendlar. Så idag blir det Vappe igen (Tredje gången inom kort tid), jag vet redan vad jag ska äta, jag min favorit, ruccola ravioli, med chili och pinjenötter mmmmmmmmmmmmmmmmmm!! Italiano I love.



I love Vappe


Men detta är ikväll, nu ska jag börja dagens städkur. Massor att göra men tänk såhär, man kan inte göra allt på en gång.

"En sak i taget"


Jag måste även berätta om Harry Potter som jag såg häromdagen. Detta är boken som jag inte läst. Men jag ger den tummen upp. Lagom spännande dock lite läskig för barn kanske. Jag hoppade upp två ggr. Men det var kul att inte ha läst boken och inte veta vad som skulle hända. Boken är säkert mycket bättre som alla säger. Men jag gillade iaf filmen. Min pappa gillar Harry Potter spelaren Daniel Radcliffe. Han sa en gång: (På engelska givetvis)

"Var inte orolig, allt ordnar sig"
Saknar min pappa, men snart kommer de hem





OK, då kör vi. Spellistan är i gång, frukosten är i magen och det snöar för fullt. Dock är frågan, skall man lyckas jogga i detta väder? Ni får väl se i mitt nästa inlägg :)




Såhär mycket snö, kan man jogga? Eller ska jag ta en eskimowalk?


Ha en bra dag!!!!!!

//Snögumman

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: