En ny vecka nått sitt slut

Skrivet den 2010-11-21 kl 22:36:00 i kategorin av Jenira
Permalink

Denna vecka kommer bli en kul vecka, jag ser fram emot den. Imorn ska jag på lunchen gå förbi två ställen. Jag sett en jättefin klänning på HM som jag hoppas komma till bra användning, ska gå och pröva den. Jag prövade 34, men jag e ju inte jätte förtjust när det är för tajt, så får se om 36 sitter bättre.

Sen ska jag även förbi NK's julskyltning eftersom vi ändå går förbi där varje dag. Kul och se vad de hittat på i år. 


NK julskyltning tagen från Google

Sen ska jag hinna med en modevisning med fantastiska Manish Arora. Jag kan inte fatta att jag ska få se honom personligen. Det ska bli spännande. Han kommer att hålla modevisningen på kulturhuset. Sen skall det även blir lite Harry Potter, men på något sätt ska jag klämma in Social Network. Vill ju så gärna se den. Vi får se. Det blir säkert bra. Jag återkommer med nyheter om Manish senare under veckan.

Men jag måste berätta om en artikel jag läste. Jag älskar Elle tidningen och har prenumererat på den under flera år. Dock inte detta år så såg jag Zlatans Helena på omslaget och bara var tvungen och köpa den. Hon är så himla media skygg så det var spännande att läsa om hennes liv. Jag gillade verkligen artikeln och fick en helt annan bild av henne. Positivt. Hon verkar vara en stark tjej som inte tar mycket shit av andra. Hon sa två saker som jag kommer att ha i åtanke:

"Man är inte rik förrän man är skuldfri"

"Lyckan och den inre friden får man när man lärt sig att vara nöjd"

Två saker jag kommer att bära med mig i livet. Jag har inte läst ut tidning, brukar ta mig en månad. Just love it. Ser fram emot att börja köpa amerikanska Elle, den är nästan lite bättre. 







Sen lyckades jag få tag på HM Magazine, mycket bra nummer och GRATIS dessutom. Fånga den om ni går förbi en HM butik. Denna vecka är även det Lanvin, det ska bli kul att få se om det blir någon hysteri. Kanske går förbi lunchen, men de har ju kösystem, som gör att man får vara inne bland produkterna under en viss tid. Men de där solbrillorna hade jag verkligen velat ha. HOPPAS!! Sen hitta jag en sjukt fin ring i tidningen, dock har jag inte sett den i butiken. Säkert slut eller inte kommit in.




Jag fikade hos Lars idag som lånade ut två filmer till mig som jag velat se. En balett trio samt en japansk animerad oscars belönad film som jag velat se otroligt länge men inte haft tiden. Balett är något som fascinerar mig oerhört. Lars ar den som tog med mig under min gymnasieperiod på min första balett "Törnrosa". Jag hade aldrig under 3 timmar upplevt något mer vackert. Det var en upplevelse. Men sen jag var liten fick jag ofta låna balett dvd eller videoband som det var på den tiden. Så får se om denna trio är bra som han rekommenderade. Jag är väldigt sugen att se "nötknäpparen", den har jag enbart sett på videokassett som liten. 





Hoppas ni haft en bra söndag. Gossig och Greys var lika fab som vanligt, dock blev det pilates istället för en springrunda.

Ha det bra...

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: