Accessoarer - en detalj som gör hela outfiten

Skrivet den 2010-11-09 kl 20:49:30 i kategorin av Jenira
Permalink

Accessoarer är väl något som kanske alltid varit inne, men det är inte alltid lätt att hitta den rätta balansen. Men det är väldigt individuellt vad man passar i, vad man har för stil osv. Sen kan det krävas lite självförtroende för att bära upp vissa häftiga acc. Men hittar man den rätta balansen är det bara att köra på. 

Min filosofi är:

Stora halsband - (det bästa jag vet) gör hela outfiten, men ha då lite mer nertonade kläder. Oftast har jag mycket svart till vardagen och då kan ett stort halsband sätta liv i hela outfiten. Men då har jag alltid lite mindre örhängen eller inga alls. Annars blir det ofta för mycket för ögat, enligt mig. 

Örhänge - (naken utan) Att sätta på sig örhängen är som att sätta på sig underkläder, något som jag gör per automatik. Inom finansbranschen finns en "tyst" dresscode, så stora örhängen passar inte riktigt in. Så oftast blir det fina pärlörhängen, vilket jag anser är ett klassiskt drag. Men till festen, gillar jag att överdriva lite mer. Men som jag sa innan, Stora örhängen = inget halsband. Eller tvärtom. 

Armband - (dålig på att bära) Jag älskar armband, men det är ofta något jag skippar, då jag sitter med datorn hela dagen. Det slutar alltid med att jag tar av dem. Men till festen är armband ett måste. Nakna armar tillhör min vardag och eftersom jag älskar att lägga lite extra energi till festoutfiten, så är armband ett måste. Jag ska nog satsa lite mer på att köpa mer armband, det är ju så himla fint.


Dessa är några av mina favoriter just nu. Halsband är det som jag är mest inne på. De flesta halsband är från H&M. Men resten är från Oasis, MQ, London och Vila. 

De nya örhängena ser väldigt tunga ut, men de är jätte lätta. De är i samma serie som halsbandet bredvid. Kommer vara superfint till festkläderna. De ser jag fram emot att använda.


// Accessoar lover

Kommentarer
haffa

fan jag såg inte att de gett ut örhängen på de där nu? har på mig halsbandet nu. o gissa vad? du kommer DÖ när du sett de andra ass jag köpt! 2 die 4

2010-11-10 @ 07:23:44
URL: http://blaggeur.blogg.se/
Anuja

Vilka fräcka halsband du har! Vart är dom från?

2010-11-10 @ 15:42:43
URL: http://anuja.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: