Zumbaaaaaaaaaaaa med lite bollywood

Skrivet den 2010-12-21 kl 05:04:25 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag spenderade jag min första dag hemma i detta stora hus. Det var lite konstigt från början, men sen efter en stund så var det helt ok. Jag spenderade min första halvtimme i skafferiet. De har så mycket roliga saker. I know nerd. Sen har jag gjort lite research under dagen, för mitt framtida liv här. Jag invigde även min nya pilates matta, visst är den fin?


Visst är den fiiiiiin????


Sen kollade jag givetvis på Oprahs chirstmasshow och då kom Naureen hem. Vi både satt och gapade över allt som de fick gratis, men sedan kom chocken, alla fick en varsin bil. Jag fick damp och började hoppa, vilket ledde till att jag snubbla och ramlade från sängen. Vilken kaos, men jag kunde inte släppa att de fick en BIL. WTF!!!!!!!!!!!!!!

Sedan åkte vi till gymmet och tränade och jag bestämde mig för att gå på Zumba. Jag tränade ju Zumba i Uppsala, men jag var inte så nöjd på slutet. Men en vän till mig här rekommenderade deras Zumba klasser och det var sååååå kul. Dock så fick jag panik när jag såg antalet människor som skulle in till rummet och trångt var det. Men instruktören var indier, som mååånga andra i rummet och hon måste gått på något, för jag har aldrig sett en sådan hypad människa i mitt liv. Eller så är hon bara en överglad amerkan. Men kul var det och jag höll på dö ett tag tills hon satte på Bollywood dans. Såååå kul. En sak som jag gillar är att det är en sådan internationell atmosfär. Det finns svarta, vita, bruna, gröna...u name it. Alla passar liksom in. 

En annan kvinna rekommenderade Hot yoga, det får bli nästa gång. Jag personligen gillar inte yoga, pilates är mer min grej. 

Aja...imorn tänkte jag gå till biblioteket och fortsätta min research och den ligger tydligen nära Colombia Mall, så det blir perfekt. Jag insett att livet här kommer inte bli lätt, alla är så otroligt framåt och framgångsrika. Men I am not giving up without a fight. Alla bengaler tjejer är läkare eller advokater och alla killar är ingenjörer. Så kul och se att ens folk är sjukt framgångsrika här. Men jag försöker komma på något med mig själv som får mig att sticka ut på något sätt. Just nu är mitt nyckelord: TÅLAMOD och ENGAGEMANG

//Tudelooooo

Kommentarer
Sarah

Du är Civil ekonom..that itself is a great deal. Bra att du är engagerad och vill framåt. Jag vet att du kommer kllättra mycket högt även där borta on the other side of the "pond". Tänk på vad mycket du kan..du har två hela kulturer & språk med dig och nu får du ett tredje. I know you'll reach the top babe. Känner få människor som är så målmedvetna och engagerade som dig gumman! Är så stolt över dig så jag tror jag håller på att spricka. Du är bäst, don't let anyone else tell you any different. Massor av Love från mycket kalla Uppsala puss

2010-12-22 @ 11:38:42
URL:
Carra

Jag saknar dig min babe...tack för dessa fina ord...Love dig massor

2010-12-22 @ 14:34:07
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Bobbii

Kunde inte ha sagt det bättre än sarah.. Tack för all inspiration och glädje som du ger mig och säkert alla i din krets. Känns otroligt tomt utan dig.. =(

2010-12-24 @ 03:28:14
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: