Vilken kväll...skakar nästan

Skrivet den 2010-12-09 kl 23:37:25 i kategorin av Jenira
Permalink

I morgon är det sista dagen. Gud sååå skönt. Men jag kom hem sent för jag var och handlade med pappa. Det blev inte cheesecake utan Leilas kladdkake muffins med lemon frosting och hasselnötsströssel.

Man kan tro att det är lätt med muffins, men det här med vattenbad. Kan någon lära mig ett knep. Jag kan så klart smälta chokladen, men sen ska man få över allt i smeten. Ja det vart en kladdig soppa. Men till slut var de klara.

Sen skulle jag sy in en kjol. Jag var ju bara TVUNGEN att ha just den modellen. När jag får för mig något i huvudet vad jag vill ha. DÅ VILL JAG HA DET. Jag brände min favorit svarta kjol, man blev lite ledsen i ögat. Så jag hittar ingen som jag gillar i butikerna. Jag har två stycken som är lite för långa. Så en av de tänkte jag skulle vara fin om jag sydde upp. 

Vilket projekt det blev. Men tålamod är något som jag har och jag gav inte upp fast det blev katastrof några ggr. Sen halv 11 kunde jag hoppa in i duschen. Nu är jag så trött att jag håller på svimma. Men jag ville bara andas innan jag går och lägger mig. 

Till morgondagens fika blir det:
  • Leilas kladdkakemuffins med frosting
  • Julskum (såklart)
  • Ischoklad
  • pepparkakor med ädelost
  • Sen ska jag köpa glögg

Det borde väl räcka? Som ni märker är jag en gottegris. Men ibland får man vara det, inte varje dag, IBLAND!

Nu ska jag sova och jag hoppas att Virriga Vera (jag) inte glömmer frostingen från kylen imorn. Jag är så himla glömsk när jag har för bråttom.

Godnatt alla vänner

PS. Här e receptet såklart (www.recept.nu)





Ingredienser

2 st ekologiska ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
0.5 dl matolja
1 dl ljus sirap
2 dl vetemjöl
1 dl kakao av god kvalitet
1 tsk bakpulver
1 st nypa salt
100 g mörk kvalitetschoklad 70 %

Vispgrädde och färska bär till servering
(Jag tog frosting för grädde blir så krångligt att ta med)


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret, häll i matolja och sirap, blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och blanda den med smeten.

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

7. Grädda dem i mitten av ugnen i cirka 12 minuter. Muffinsen sjunker ihop i mitten när de tas ut. Låt svalna.

8. Garnera med en klick lättvispad grädde och färska bär.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: