Med lite tålamod kan man få allt

Skrivet den 2010-12-01 kl 18:14:24 i kategorin av Jenira
Permalink

Tjooohej, nu har mina föräldrar äntligen kommit hem och kallt är det må jag säga. Vet inte hur kallt det var. Men jag är säker på att det blev istappar i mina näsborrar. Men jag måste tacka mina billiga fake Uggs, ni kanske räddade mitt liv idag. Jag led inte en sekund...så tack till lågbudget butiker. Yeyy!





Så nu sitter jag och mysar med pappa. Gud vad man inte uppskattar dem tillräckligt. Jag skall inte ta dem för givet mer. Mamma har gjort en starkt grej som jag äter. Jag kan inte andas men det är sjukt gott. Man vill bara ha mer och mer fast det bara blir starkare och starkare.


Såhär dags gör många sina önskelistor. Jag är min egen tomte, så tänker dela med mig vad jag önskar mig av mig själv. De mesta är rätt dyrt men med lite tålamod så kanske man kan få allt.


1. Jag vill ha en ny klocka. Jag hade min underbara Guess, men den lyckades jag ju tappa bort. Detta är en bra modell för mig från Marc Jacobs, jag vill ha en feminin herrmodell utan strass. Jag vill att den skall vara så enkel som möjligt. Jag har redan en sjukt fin strassklocka från DKNY. Den är tillräckligt bling bling. 

2. Jag ska nog även satsa på en systemkamera så småningom. Jag tror jag måste lära mig hur man hanterar den på bästa sätt, men därför ska jag investera i en sådan så småningom. Det kan vara en kul grej att lära sig samt, jag älskar att bevara minnen, speciellt om de är bra tagna. 

3. En iphone är något som jag bara ska ha. Jag känner mig lite efter, då jag inte normalt brukar vara efter i mobilvärlden, men det får bli senare i USA. Längtar att bli en iphone nörd som alla andra. Nu när man pendlar hade jag haft bra användning för denna pryl. Alla som har en verkar vara nöjda iaf.  Så nästa år är det min tur. Yeyyyy!

4. Jag har bestämt mig vad jag ska shoppa i USA, det får bli en stor grej och hans lille kusin istället för massa kläder som jag redan har. Jag behöver en väska som jag kan ha i alla årstider och som jag slipper byta. Så det får bli en Classic Q Hillier Hobo och då bara måååååste man ha en matchande Classic Q Long Trifold plånbok. Ohh det pirrar i magen. Vi får väl se om vi alla tre blir ihopparade.

5. Sen köper jag varje år en kalender från min absoluta favorit ordnings butik Ordning & Reda. Det är bara ett måste, så att man kan planera in alla galna saker man skall hitta på under året. Visserligen kan man göra det i en iphone. Men jag vill ha en ändå. Alltid kul att kladda i. Så med lite tålamod så kanske man kan skaffa sig en och en annan sak.

Sen har jag juh tänkt mycket på det här med nyårsklänning. Jag vet ju inte 100 % vad man skall göra. Men jag är iaf sugen på en silver/grå klänning i år. Gärna en lång. Innan sa jag ju att jag ville ha en svart eller guld, men jag har ångrat mig.

Jag såg en bild på en sådan klänning i HM Magazine. Den kostar 799 kr, men verkar inte ha kommit till butiken än. Jag såg att Sofie Fahrman hade på sig den i Sofis mode. Men jag hoppas att jag inte missar den när den hamnar i butiken. Snälla hör av er till mig om ni skulle få se den. Lång grå armlös klänning. Jag älskar Elie Saabs klänningar. Hade jag haft en vit brudklänning hade jag definitivt velat bli inspirerad av hans kollektioner. Men här är lite inspiration till mina tankar kring min klänning. (Som bara finns i mitt huvud) 




Elie Saab silverliga kollektion, FAB!


Nu ska jag sluta drömma. Ikväll är det iaf Greys anatomy. Något att se fram emot. Så konstigt att vara hemma mitt i veckan. Så mycket tid för mig själv. I like.

//Ha de gött


 





Kommentarer
B

love väskan och dig

2010-12-02 @ 20:48:05
URL:
Carra

Tore ekta chumma dilam

2010-12-02 @ 21:15:01
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: