Inspiration

Skrivet den 2010-12-12 kl 02:10:30 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag satt och tittade på 60 min med Anna Wintour. Jag tycker att hon är helt fantastiskt. Känd för att vara den största bitchen. Kvinnor med makt blir av någon anledning alltid förknippade som bitchar. Hon är idag 61 år och nämner inget om att gå i pension. Jag har som mål att hitta ett jobb som får mig att frukta den dagen jag skall gå i pension. Finns det något värre än att arbeta hela livet och spara alla sina pengar för att leva sina underbara dagar vid 65 års ålder. ALDRIG! Jag vill att mitt jobb skall vara min passion. Hon är skild och det är tyvärr mycket logiskt. Det är nog inte många män som klarar av att ha en sådan kvinna med sådan karriär. Hon shoppar kläder för 200 000 dollar per år, inte illa. Hennes walking closet hade jag velat se. 





Jag får gåshud av att se bilder och intervjuer från hennes liv och den makt hon har. Vilken kvinna och vilken makt. Karl Lagerfield och Alexander Wang verkade så nervösa framför henne. Jag fick lite kött på benen nu. Jag har alltid sett mig själv som den mer snälla mesiga typen. För någon vecka sedan hade vi en diskussion på jobbet om första intrycket. Jag fick höra att jag uppfattades som en bitchig typ som trodde att jag var något med mina kläder. HAHAHAHAHAH tänker jag och tog det som världens komplimang. Bye bye mes hello bitch. I love it. 

Så jag sitter och tänker hur jag ska nå dit jag vill nå. Men inget kommer över en natt. En sak i taget. Nu ska jag ska sova och drömma om mina planer som jag håller på att snickra ihop. Jag älskar titta på inspirerande människor. Kände mig lite nere innan, men nu är jag helt hyper igen. So Thank you Anna W, ska nog titta på Djävulen bär prada eller nåt imorn. Love love love.

//Natti natti
Länk till intervjun: http://www.youtube.com/watch?v=52jAGB22CCc

Kommentarer
Kali

Det är bra med drömmar...hur trist skulle inte livet annars vara? Det är mina drömmar som håller mig uppe bortsett från alla smutsiga bebisblöjor hehe



Jag är säker på att du kommer att lyckas!!



2010-12-13 @ 12:23:19
URL: http://http:/
Carra

Tack kusinen...det värmer

2010-12-14 @ 12:07:43
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: